Algemene Voorwaarden & Privacy beleid Fysioconnect
Kwaliteit
Alle fysiotherapeuten binnen onze praktijk zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van het Koninklijk Genootschap Fysiotherapie (KNGF) en in het B.I.G.-register.
Denk je aan het volgende bij een eerste afspraak?
Om behandelingen zo efficiënt en zo prettig mogelijk te laten verlopen vragen wij je aandacht voor het volgende:
- Neem bij de eerste afspraak een geldig ID-bewijs mee.
- Afzeggen/verplaatsen van een afspraak minimaal 24 uur van tevoren.
- Je kunt lekker plaatsnemen in de wachtkamer, de fysiotherapeut haalt je op rond de afgesproken tijd.
- Wij werken op tijd.
- Tijdens de behandeling is er ruimte voor al je vragen, opmerkingen en veranderingen over je klachten.
- Tracht de adviezen, ter ondersteuning van de gestelde behandeldoelen, serieus te nemen en op te volgen.
- Wanneer we communiceren met je huisarts of medisch specialist doen we dit na overleg per zorgmail. Dit is een beveiligd en encrypted emailsysteem voor medici en para-medici.
Patiëntenregistratie
Als fysiotherapeut houden wij een registratie bij van de medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is sinds 25 mei 2018 de Algemene Verorderings Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Medewerkers van Fysioconnect hebben toegang tot deze gegevens en naast hun geheimhoudingsplicht hanteren we extra veiligheidsmaatregelen zoals een gecertificeerd online EPD van Intramed en een 2FA verificatie tijdens het inloggen.
Privacyreglement
Wij hanteren onderstaand Privacyreglement zoals het KNGF dit voor haar leden heeft geformuleerd.
Voor het benaderen van de patiëntgegevens geldt, dat:
- de behandelend fysiotherapeut de gegevens onderhoudt
- een collega alleen met reden, zoals vervanging, intercollegiale toetsing, e.d. inzage heeft in het patiëntendossier
- de NAW-gegevens voor de fysiotherapeuten beschikbaar zijn via de computer. Bij het verlaten van de computer worden NAW-gegevens door de fysiotherapeuten ontoegankelijk gemaakt
- bij een eventuele overdracht aan een andere zorgverlener de rapportages opgestuurd worden, na toestemming van de patiënt. De goedkeuring van de patiënt wordt aangevinkt in Intramed
- indien er overleg met de verwijzer plaatsvindt, dit altijd geschiedt in overleg met de patiënt. Deze goedkeuring van de patiënt wordt aangevinkt in Intramed
- het patiënten niet is toegestaan om de computers te bedienen, zodat zij geen toegang hebben tot andere patiëntgegevens
- de patiënt ten allen tijde recht heeft op inzage in zijn eigen patiëntendossier
- de patiënt het recht op een afschrift van zijn patiëntdossier heeft
- de patiëntgegevens minimaal 15 jaar tot na de laatste behandeldatum bewaard worden
- vernietiging van de patiëntgegevens wordt gedaan door versnippering of door een gecertificeerde instelling
Inzage
Wil je inzicht in je eigen gegevens dan kan dat, stuur een schriftelijke verzoek naar het onderstaand adres:
Fysioconnect
Koninginneweg 98A
3262 JD Oud-Beijerland
Fysioconnect hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze Privacy policy willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Fysioconnect houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
- Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit Privacy policy;
- Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
- Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
- Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
- Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
- Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.
Als Fysioconnect zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons Privacy policy, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de contactgegevens onder aan dit document.
Verwerking van persoonsgegevens van Klanten of leveranciers
Persoonsgegevens van klanten of leveranciers worden door Fysioconnect verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
- Administratieve doeleinde;
- Declaratie bij uw zorgverzekeraar
- Communicatie over de opdracht en/of uitnodigingen;
- Het uitvoering geven aan of het uitgeven van een opdracht.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
- De overeengekomen opdracht;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Fysioconnect de volgende persoonsgegevens van u vragen:
- Voornaam;
- Tussenvoegsel;
- Achternaam;
- (Zakelijk) Telefoonnummer;
- (Zakelijk) E-mailadres;
- Geslacht
- Huisarts
- BSN
- ID nummer
Uw persoonsgegevens worden door Fysioconnect opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
- Gedurende de looptijd van de overeenkomst en daarna alleen in de financiële administratie voor maximaal 7 jaar.
Verwerking van persoonsgegevens van Nieuwsbrief abonnees
Persoonsgegevens van Nieuwsbrief abonnees worden door Fysioconnect verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
- Het informeren van de persoon d.m.v. nieuwsuitingen.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
- Het inschrijving formulier Nieuwsbrief;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Fysioconnect de volgende persoonsgegevens van u vragen:
- Voornaam;
- Tussenvoegsel;
- Achternaam;
- E-mailadres.
Uw persoonsgegevens worden door {Organisatie} opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
- Gedurende de periode dat men aangemeld is.
Verstrekking aan derden
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.
Zo maken wij gebruik van een derde partij voor:
- Het verzorgen van de internetomgeving van het AVG-programma;
- Het verzorgen van de (financiële) administratie via Intramed en Vecozo;
- Het verzorgen van nieuwsbrieven en uitnodigingen via het programma Mailchimp.com
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door uw verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft.
Binnen de EU
Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.
Minderjarigen
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Fysioconnect bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist.
Beveiliging
Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo hebben we bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen;
- Alle personen die namens Fysioconnect van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.
- We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen en een 2FA inlog verificatie
- We pseudonimiseren en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar aanleiding toe is;
- Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten;
- We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;
- Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.
Rechten omtrent uw gegevens
U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Wij kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.
Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.
Vragen
Als u naar aanleiding van ons Privacy Statement nog vragen of opmerkingen heeft neem dan contact met ons op!
Contactgegevens
Fysioconnect
Koninginneweg 98a
3262 JD Oud-Beijerland
privacy@fysioconnect.nl
Vergoeding van behandelingen
Behandelingen fysiotherapie worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat wordt vergoed is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wanneer onze praktijk een overeenkomst heeft met jouw zorgverzekeraar declareren wij rechtstreeks. Je ontvangt dan geen nota. Is dit niet het geval dan ontvang je van ons een nota. Deze dient direct te worden voldaan, bij voorkeur middels PIN-betaling of het door ons verstuurde Tikkie. Ook de behandelingen die niet voor vergoeding in aanmerking komen, worden bij jouw in rekening gebracht.
In de volgende situaties vindt er vergoeding plaats vanuit de basisverzekering:
- Kinderen tot 18 jaar zonder chronische indicatie maximaal 18 behandelingen, evt. aangevuld met het aantal behandelingen van uw aanvullende verzekering.
- Chronische aandoeningen voorkomend op de door de overheid vastgestelde “Chronische lijst”. De eerste 20 behandelingen worden mogelijk vergoed, dit is afhankelijk van uw aanvullende verzekering. Vanaf de 21ste behandeling vindt de vergoeding plaats vanuit de basisverzekering. Lees uw verzekeringspolis na betreffende het aantal behandelingen dat vergoed wordt door uw verzekeraar. Voor vragen hierover kunt u altijd terecht bij uw fysiotherapeut .
Betalingsvoorwaarden
De nota dient direct te worden voldaan, bij voorkeur middels PIN of Tikkie betaling. Bij wijze van uitzondering is betaling achteraf mogelijk, neem contact op voor meer informatie.
Niet nagekomen afspraken
Als je de afspraak om welke reden dan ook moet afzeggen, doe dit dan minimaal 24 uur voor de feitelijk gemaakte afspraak. Dan kunnen wij iemand die op de wachtlijst staat blij maken met die tijd. Wanneer je NIET 24 uur voor de behandeling annuleert of de afspraak niet nakomt, wordt deze aan helaas aan je doorberekend.
Tarief voor niet nagekomen afspraak is 100% van het tarief van de voorgenomen behandeling fysiotherapie € 40,- zie onze tarievenlijst.
Let op: deze nota is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.
Een afspraak kunt u annuleren of verzetten via telefoonnummer 0186-769035 of buiten onze telefonische openingstijden 08:30 – 17:30 uur via info@fysioconnect.nl
Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich moeten houden en staat los van het feit of er al dan niet sprake is van een overmachtsituatie.
Als er echt een dringende reden was dat je niet meer in staat was de afspraak af te zeggen kan dit meestal in alle redelijkheid besproken worden. Maar als de rekening dan vervalt of verlaagd wordt, besef dan dat het jouw therapeut is die de kosten op zich neemt!